Literowe oznaczenia silników

silnik

Oznaczenia na silnikach wysokoprężnych różnią się w zależności od producenta, ale wiele z nich jest prawie takich samych. Na przykład producenci dzielą system Common Rail, który poprawia osiągi silnika i zmniejsza hałas dzięki bardziej równomiernemu rozprowadzeniu oleju napędowego.

Najczęściej występujące oznaczenia na silnikach diesla

CDI

Silnik z wtryskiem bezpośrednim używany przez Mercedesa. Wykorzystuje system wtrysku silnika Common Rail.

DiTD

Silniki, w które Mazda wyposażyła modele 323 i przestronnego Primacy.

TD

Turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa, jeden z najbardziej wydajnych silników stosowanych przez VW, Audi, Škoda i Seat.

TDI

Również turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa do VW, Audi, Škoda i Seat, ale z rdzeniem turbosprężarki pod tzw. nowym typem zmiennej geometrii.

d

Małe „d” to oznaczenie silnika wysokoprężnego z wtryskiem bezpośrednim i Common Rail od BMW

TD

Oznaczenie silników NISSAN, które wykorzystują common rail, ale wykorzystują wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa M-FIRE, osiągając podobny efekt do common rail.

JTD

Oznaczenie grupy FIAT turbodiesel / Alfa Romeo, Fiat, Lancia/

HDi

Oznaczenie dla silników z bezpośrednim wtryskiem dla marek Peugeot i Citroen. Modele Saxo i 106 są wyposażone w silnik 1,5D

D

Volvo przy wyposażaniu niektórych swoich modeli korzysta z innych marek. Na przykład silnik w S/V 40 to Renault dTi, chociaż Volvo przygotowuje własny silnik 2.4.

DTi/Di/TiD

Silniki wysokoprężne z wtryskiem bezpośrednim stosowane przez Opla i Saaba, oparte na systemie Common Rail.

TDD

Diesel z bezpośrednim wtryskiem od Forda.Nie wykorzystuje common rail, ale wtrysk odbywa się za pomocą klasycznej pompy sterowanej elektronicznie.

CDT

Turbodiesle od Rovera do modelu 75. Silnik ma wspólną mechanikę pochodzącą z BMW, która wykorzystuje system Common Rail.

dTi/dCi

Oznaczenie turbodiesli Renault z bezpośrednim wtryskiem. Silnik dTi ma klasyczny układ pompowy, natomiast dCi ma układ common rail, który jest obecnie w Lagunie.

D4-D/HDJ

Oznaczenie silników wysokoprężnych Toyoty. D4-D to silnik Common Rail. HDJ to diesel w Land Cruiserze 4×4 4.2.

Oznaczenia na silnikach benzynowych

Rozróżnienie silników benzynowych jest bardziej skomplikowane, zwłaszcza ze względu na agregaty z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

SCC

Kontrola spalania Saaba. Jest to silnik opracowany przez firmę Saab, który zmniejsza ulatnianie się zanieczyszczających gazów do atmosfery.

HDI

Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa od PSA / Citroen ,Peugeot/

SVC

Dzięki ruchomej połowie silnika Saab Variable Compression zawsze wykorzystuje tylko niezbędną część objętości swoich cylindrów, ma tę zaletę, że ma zmienną kompresję.

Gdi

Silnik z bezpośrednim wtryskiem Mitsubishi. Działa z systemem wykorzystującym mieszankę benzyny i powietrza.

D4-VVT-i

Bazuje na bezpośrednim wtrysku Toyoty.